Předmět má za cíl seznámit studenty s předmětem, postupy a metodami všech dílčích věd socio-ekonomické geografie. Cílem je pochopit a být schopen vysvětlit a prakticky aplikovat vybrané postupy. Předmět zahrnuje základní přehled všech dílčích věd socio-ekonomické geografie, především geografie obyvatelstva, sídel a hospodářství. Demonstruje vazby mezi fyzickogeografickou sférou a socioekonomickými aktivitami lidstva. Seznamuje se zásadami regionalizace a vyjadřování geografických jevů podle zásad tematické kartografie.
Harmonogram semestru
- Úvod, seznámení, představení cvičení
- Geografie obyvatelstva (2. – 4. týden)
- Rozmístění obyvatelstva (5. – 6. týden)
- Ekonomická geografie (7. – 8. týden)
- Trh práce (9. týden)
- Geografie dopravy (10. – 12. týden)
- Bytová výstavba (13. týden)
- Aktuální projekt – dle aktuální práce na projektech (14. týden)
Podmínky udělení zápočtu
Zápočet je ohodnocen v bodovém rozpětí 17 – 33 bodů. Jednotlivé body je možné získat splněním několika povinností běheme semestru a celkově je vše shrnuto v tabulce níže. Celkem během semestru budete vypracovávat celkem 3 programy, které jsou zaměřeny na jednotlivé oblasti socioekonomické geografie dle harmonogramu cvičení.
Zdroj bodů | Počet bodů |
---|---|
Program 1 – Geografie obyvatelstva | 9 |
Program 2 – Ekonomická geografie | 9 |
Program 3 – Geografie dopravy | 9 |
Docházka | 6 |
CELKEM | 33 |
Program může být vrácen k dopracování max. 1x a za vrácení bude škrtnut 1 bod. Při přijetí programu bude ohodnocen z rozsahu 0 – (9-x vrácení) bodů. Termín odevzdání programů bude vždy uveden, stejně jako termín pro opravu. Pro získání zápočtu je třeba úspěšně odevzdat všechny programy. Při kontrole bude kladen důraz na metodickou, interpretační i grafickou kvalitu. Programy odesílejte v editovatelném formátu (doc, docx apod.).
Maximální povolená neúčast jsou 2 cvičení za semestr, v případě větší neúčasti následuje dodatečný úkol – rešerše z anglického textu. Bonusové body budou přidělovány za zvlášť kvalitně vypracované programy, aktivitu ve cvičeních či jiné výjimečné činnosti.
Zadání pro studenty kombinovaného studia (LS 2015/2016).
Cvičení byla inovována díky finanční podpoře projektu FRVŠ 956/2013, kterému za podporu děkuji.